Kiderült, hogy a Facebookon keresztül 87 millió ember adataihoz fért hozzá illetéktelenül a politikai tanácsadó cég, melyet arra használt fel, hogy befolyásolja a szavazók véleményét a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban.
A mai legnépszerűbb zenei streaming, a Spotify szerencsére elkerült hasonló botrányokat, de ettől még nem változik az a tény, hogy élénken érdeklődik adataink iránt, ugyanis bevételeinek csak egy részét teszik ki az előfizetési díjak, a többit a hirdetési felületek értékesítése fedezi. A megfelelő reklámokhoz viszon személyre szabott üzenetek kellenek, így jönnek a képbe a Spotify által gyűjtött adatok.
A vállalat adatvédelmi szabályzata szerint az alapvető információkon túl olyan adatokat is gyűjt, mint a telefonunk érzékelő adatai, a hozzávetőleges tartózkodási helyünk, a streamelési előzményeink, az érdeklődési köreinkre való következtetések stb.
Azonban az adatokat akár arra is felhasználhatja a szolgáltatás, hogy anonim megosztásukkal segítse hirdetési partnereit. Ez sokakat nem zavar, viszont akadnak olyanok, akik nem szívesen kötik a vásárlókra vadászó cégek orrára adataikat.
Lehetőségünk van a Facebook-adataink Spotify-jal való megosztásának a letiltására is (lásd a képet), ami azoknak szól, akik a közösségi oldalon regisztrált fiókjukkal használják a szolgáltatást. Aki pedig kíváncsi, hogy a Spotify milyen adatokat tárol róla, az oldal aljára görgetve kérvényezheti a személyes adatcsomagja letöltését.