Opencart vs. WordPress

A mai modern technológia környezetben minden egy karnyújtásnyira elérhető valamilyen e-kereskedelmi webhely létrehozásához. Azonban felmerülhet a kérdés, hogy mégis melyik CMS lenne a legmegfelelőbb számomra? Ebben a cikkben napjaink két legnépszerűbb CMS rendszeréről, a WordPress-ről és az OpenCart-ról fogunk beszélni.

Az OpenCart és a WordPress is a legjobb tartalomkezelő rendszerek közé tartozik, így remek választás lehet weboldal, vagy webáruház létrehozásához. Az előbbi kifejezetten webáruházakhoz készült, míg utóbbi inkább egy blogmotornak mondható, de könnyedén webáruházzá lehet alakítani a WooCommerce bővítmény használatával.

Mi az az OpenCart?

Az OpenCart, amely 2008-ban került használatba, nem más mint egy nyílt forráskódú e-kereskedlmi menedzsment rendszer. Ez a CMS kis-, közép-, nagy-, de akár nemzetközi vállalatoknak is kínál üzleti tartalomkezelési megoldásokat, mivel tartalmazza a legtöbb olyan szolgáltatást, amelyre egy e-kereskedelmi rendszernek szüksége lehet. Ezenfelül hozzátartozó téma feltelepítésével, vagy különféle bővítmények használatával további funkciókkal bővíthető. Az OpenCart segítségével a felhasználó lehetőséget kap több meglévő webáruháza esetén arra is, hogy egyetlen rendszerben felügyelje és kezelje azokat.

Mi az a WordPress?

A WordPress ma a legelterjedtebb tartalomkezelő rendszer a világon, ugyanis az interneten nagyjából minden harmadik webhely ezt az infrastruktúrát használja. Ez a CMS valójában nem egy e-kereskedelmi platform, azonban a WooCommerce beépülő modullal (amely szintén nyílt forráskódú) könnyedén webáruházzá lehet alakítani. WordPress alapú e-kereskedelmi webhely létrehozásához először magát a WP-t kell feltelepíteni, majd a WooCommerce bővítményt kell hozzáadni a rendszerhez.

Az OpenCart-al ellentétben a WordPress nem képes egyszerre több online üzletet kezelni.

OpenCart vs. WordPress

Webáruház készítése

Az OpenCart vagy WordPress létrehozásakor még a telepítési szakaszban lehetőség van mintaoldalak integrálására. Mind a fizetős és mind az ingyenes témák dizájn beállítása egyszerűen illeszthető be az oldalba, azonban az utóbbi esetében általában ugyanazt a sablont kapja meg a felhasználó, minimális változtatásokkal. Egy modern, több funkcióval és dizájn változattal rendelkező téma körülbelül 40-70$-ba kerül az olyan platformokon, mint például a ThemeForest. Megeshet az is, hogy valaki semmiképp nem szeretne témát vásárolni, ezért számára az ingyenesen beszerezhető témák könyvtára könnyen elérhető a WordPress és OpenCart weboldalain. A számos ingyenes téma egyébként főként a WP népszerűségének köszönhetően.

Mindkét rendszer jó megoldás lehet egy e-kereskedelmi platform létrehozásához, hiszen mindkettő ingyenes és szabadon telepíthető. Azonban általánosságban elmondható, hogy az OpenCart működése globálisan is stabil marad, a WordPress pedig több olyan funkcióval is rendelkezik, amellyel minden egyéb háttértudás nélkül is jól fel lehet építeni egy rendezett, dizájnos és modern webáruházat.

Testreszabás

Egy webáruház szempontjából nagyon lényeges, hogy versenyképes tudjon maradni a konkurens oldalakkal, megjelenésben ki tűnjön a többi közül, és nem utolsó sorban rendezett, átlátható, és a vásárló számárá könnyen navigálható legyen.

Az OpenCart több, mint 25 000 bővítménnyel és modullal segíti a felhasználót a webáruház testreszabásában.  Ezenfelül továbbra sem szabad elfelejteni, hogy a webáruház növekedése következtében a felhasználónak lehetősége van egyszerre több online üzlet kezelésére is a rendszerben.

A WordPess saját beépülő modulokkal és a WooCommerce bővítménnyel alakul át webáruházzá. Ez számos lehetőséget nyújt a felhasználónak weboldala testreszabásához, de az egyszerűbb bővítmények további hozzáadásával még egyedibbé szerkeszthető a weboldal.

Webáruház menedzselés

A webáruházakhoz szükséges statisztikák mellett az OpenCart kezelőfelülete biztosítja továbbá az e-kereskedelemhez szükséges összes funkció elérhetőségét is. Korlátlan számú kategóriával és termékkel lehet feltölteni a rendszert, amelyhez a fizikai mellett digitális termékértékesítést is kínál a CMS. A fizetési megoldások között is bőven válogathat a felhasználó, ugyanis erre több mint 40 lehetőséget kínál az Opencart.

A WordPress is egy hasonló felületet biztosít a webáruház kezelőjének, de a statisztikák elérésére, termék nyomonkövetésére, fizetési lehetőségekre nem tud olyan praktikus megoldásokat kínálni, mint az OpenCart.

Melyiket válaszd?

A tárhelyszolgáltatók általában mindkét rendszerhez egykattintásos telepítési lehetőséget biztosítanak.

A WordPress webáruház kialakításához WooCommerce bővítményre van szükség, míg az OpenCart kifejezetten e-kereskedelmi plattform létrehozására szánt CMS.

A WordPress alapú webáruházat bizonyos esetekben (pl. ha kevés az értékesítésre szánt termék) könnyebb felépíteni és rendben tartani, az OpenCart viszont előnyösebb lehet olyan üzletek számára, akik a jövőben növekedni szeretnének és igényt tartanak a rendszer által kínált szerteágazó lehetőségekre.

Tehát az OpenCart professzionális, a WordPress pedig “könnyeb”.

Felmerülő kérdések

A WooCommerce egy gyakran használt beépíthető motor, azonban mégsem tartjuk megfelelőnek (ettől függetlenül elismerjük, hogy az elmúlt időszakban valóban sokat fejlődött) egy a webáruház alapjának, mivel mégiscsak egy bővítményről beszélünk. Az OpenCart használata sokkal opcionálisabb lehet egy e-kereskedelmi webhely létrehozásához, mivel kifejezetten erre a célra készült és a webáruházak számára számos hasznos funkciót tartalmaz.

Az OpenCart alapjaiban rugalmasabb és gyorsabb, azonban a WordPress alapú webáruházat is fel lehet gyorsítani néhány sebességoptimalizáló bővítmény használatával.

Néhány tapsztalt OpenCart felhasználó szerint néhány SEO fejlesztésre még szüksége lenne a platformnak.