250 MILLIÓRA BÜNTETTEK EGY MAGYAR BANKOT MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁJA MIATT

Mesterséges intelligencia jogszerűtlen felhasználása miatt 250 millió forintos, az eddigi legmagasabb (és egyben az első) adatvédelmi büntetést szabta ki a NAIH egy magyar bankra.

A NAIH beszámolója szerint egy meg nem nevezett magyar bank mesterséges intelligenciával vezérelt szoftveres megoldást alkalmazott az ügyfelek érzelmi állapotának automatizált feldolgozására.

Az ügyfelek hangulati állapota alapján határozta meg a beszédjel-felismerő és értékelő rendszer, hogy mely ügyfeleket szükséges visszahívni.

A bank ezt az alkalmazást panasz és ügyfélvándorlás megelőzése érdekében üzemeltette. A NAIH szerint azonban ezt jogsértő módon tette, ezért utasította a bankot az érzelmi állapotok elemzésének abbahagyására, mivel az számos ponton sérti az Általános Adatvédelmi Rendeletet (GDPR).

A technológiai környezet megváltozásának köszönhetően a mesterséges intelligencia rendszerekkel kapcsolatos kutatások száma és a tanuláson alapuló alkalmazások üzleti felhasználása az előző évtizedben jelentősen megnövekedett.

Az MI rendszerek képesek nyelvi elemek feldolgozására is, mely alkalmassá teszi az emberi beszéd és hangelemek kiértékelésére, így az érzelmi és hangulati változások viszonylagos meghatározására. Az intelligens rendszereknek etikailag is megkérdőjelezhető felhasználásuk, mivel egyéb adatok felhasználásával diszkriminatív lehet az ügyfelekre nézve.

A NAIH kötelezése felhívja a figyelmet az adatkezeléssel kapcsolatban az érintetti jogok megfelelő biztosítására, különösen, de nem kizárólagosan a megfelelő tájékoztatásra és a tiltakozáshoz való jognak a biztosítására. Az adatkezelésnek a szükségesre kell korlátozódnia, és ennek megfelelő tájékoztatást kell nyújtani az érintettek részére a kapcsolódó pontos következmények megjelölésével.

– PC Fórum

Reméljük hasznos volt a fenti cikk, amennyiben további hasonló tartalmakat szeretnél látni, kövess minket FacebookInstagramTwitter vagy TikTok oldalunkon.

Forrás:

https://pcforum.hu/