MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A KÖZIGAZGATÁSBAN

A NISZ ügyfélközpontú szolgáltatásfejlesztésében újabb mérföldkőhöz értünk.

2022 végére az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodában, a postákon és Digitális Jólét Pontokon (DJP) elérhetővé válnak az érintőképernyős, önkiszolgáló ügyntézési oszlopok. Az eszközzel ügyintézői beavatkozás nélkül számos ügytípus lesz intézhető a nap 24 órájában bármikor.

Hazánkban mára már egyre több ügyintézéshez kapcsolódó elektronikus szolgáltatás vált elérhetővé. Idén pedig egy jelentős mérföldkőhöz érkezett az ország a “Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) elnevezésű, Európai Unió által finanszírozott projekt által.

“A KIOSK-ok segítségével az állampolgárok rendelkezésére áll egy teljes körű, az ügyintéző nélkül végrehajtható elektronikus ügyek lebonyolításához szükséges, mesterséges intelligenciával támogatott szolgáltatási platform. Az eszközök hidat képeznek a hagyományos és a tisztán elektronikus ügyintézés között. Használatukkal számos ügy intézése nem igényel többé ügyintézői közreműködést, ami pandémia idején sem hátrány, négyszemközt a mesterséges intelligenciával végezhetők az ügymenetek. Szeretnénk, ha ezeket az elektronikus ügyintézési oszlopokat olyan természetesen használnák az állampolgárok, mint egy jegykiadó- vagy bankautomatát”

Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára

Főként Kormányablakokban, postákon és Digitális Pontokon helyeznek ki összesen 400 érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontot (KIOSK), akár 0-24 órás elérhetőséggel.

2022 év végéig összesen 14 ügytípus válik elérhetővé az MI-nek és a bimetrikus adatfelvételezést támogató perifériás eszközöknek köszönhetően.

“A NISZ Zrt. üzemelteti az infrastruktúrát, így az általunk szolgáltatott adatátviteli útvonalak sokkal megbízhatóbbak, mint a hagyományos internet-kapcsolatok. Persze, mint mindenhol, itt is előfordulhatnak adatátviteli problémák – még a bankoknál is történnek ilyen esetek -, de a mai világban nem ez a jellemző. Biztosítjuk a szolgáltatások rendelkezésre állását és működését a legnagyobb időtartamban és a legbiztonságosabb módon, esetleges probléma esetén pedig az elkerülő megoldások alkalmazása mellett azonnal megkezdjük a hibaelhárítást. A NISZ Zrt.-nél minden perc számít”

– Vetési Iván

Az e-közigazgatás kialakítása ma már világszerte elvárás, különösen a COVID-19 járvány kitörése óta. Ez a NISZ-nél és leányvállalatainál is felgyorsította a folyamatban lévő fejlesztések ütemét. Az új innovatív megoldások bevezetésének körébe tartozik a szintén mesterséges intelligenciát alkalmazó MIA hibrid chatrobot is.

Reméljük hasznos volt a fenti cikk, amennyiben további hasonló tartalmakat szeretnél látni, kövess minket FacebookInstagramTwitter vagy TikTok oldalunkon.